Proama – Towarzystwo ubezpieczeniowe

TU Proama – historia

Choć towarzystwo ubezpieczeniowe Proama pojawiło się w Polsce zaledwie kilka lat temu, firma ta ma naprawdę ciekawą historię. Początkowo cała spółka należała do francuskiego koncernu ubezpieczeniowego Groupama. Jego przedstawiciele zamierzali sprzedawać swoje ubezpieczenia również na polskim rynku. Dlatego w ich zamyśle Proama miała pełnić funkcję jednego z oddziałów francuskiego przedsiębiorstwa. 28 marca 2011 roku spółka została zarejestrowana w Polsce.

Co ciekawe, aż do końca 2011 roku trwały przygotowania do inauguracji sprzedaży ubezpieczeń. Dopiero w styczniu 2012 roku firma Proama oficjalnie rozpoczęła działalność komercyjną.

Tak długi okres przygotowań jest szczególnie zaskakujący, zważywszy na późniejsze losy spółki. Warto bowiem zaznaczyć, że zaledwie kilka miesięcy później włodarze francuskiego koncernu zaczęli prowadzić rozmowy w sprawie sprzedaży Proamy. Ostatecznie w styczniu 2013 roku towarzystwo ubezpieczeniowe Proama stało się częścią włoskiej grupy Generali.

Nowi akcjonariusze nie zdecydowali się jednak na całkowite wchłonięcie kupionej spółki. Proama do dzisiaj działa więc pod własnym szyldem, choć oficjalnie należy do grupy Generali.

Towarzystwo ubezpieczeniowe Proama – oferta dla kierowców

Bez wątpienia firma Proama jest kojarzona głównie ze sprzedażą ubezpieczeń OC/AC. Polisy komunikacyjne faktycznie stanowią istotną część oferty tego asekuratora.

Firma Proama oferuje swoim klientom następujące ubezpieczenia komunikacyjne:

  • OC – obowiązkowe ubezpieczenie OC musi zakupić każdy kierowca, który posiada własny samochód. Proama zapewnia swoim klientom nie tylko wymaganą ochronę, ale również: osobistego doradcę, całodobowe assistance oraz nawet 70% zniżki! Wszystkie wymienione czynniki powodują, że zakup ubezpieczenia OC w Proamie jest bardzo opłacalny.
  • AC – Autocasco to przede wszystkim dodatkowa ochrona dla każdego kierowcy. Jeżeli chodzi o zakres ubezpieczenia, obejmuje ono: ochronę typu all-risk, bezgotówkową likwidację szkody w ASO oraz brak tzw. amortyzacji. Co więcej, klienci Proamy mogą zakupić również ubezpieczenie OC/AC, które łączy w sobie zakres polisy OC i AC.
  • Super Assistance – jest to idealne ubezpieczenie dla osób, które chciałyby kompleksowo zabezpieczyć swój pojazd przed wszelkimi zagrożeniami. Polisa Super Assistance zapewnia pomoc w przypadku jakichkolwiek problemów z samochodem. Właściciel pojazdu może liczyć między innymi na: gwarancję uzyskania samochodu zastępczego, naprawę pojazdu na miejscu, holowanie auta oraz dostarczenie paliwa. Nieco bardziej okrojonym wariantem tego ubezpieczenia jest polisa Midi Assistance.
  • Autoszyby – pęknięcie szyby w samochodzie oznacza duży problem, gdyż jej wymiana może okazać się kosztowna. Właśnie dlatego firma Proama umożliwia kierowcom zakup ubezpieczenia Autoszyby, które zapewnia refundację kosztów związanych z wymianą szyby (aż do 3000 złotych).
  • NNW w pojeździe oraz poza pojazdem – zakres standardowych ubezpieczeń NNW dla kierowców zapewnia odszkodowanie jedynie w przypadku doznania szkody podczas korzystania z samochodu. Jednak Proama ma w swojej ofercie jeszcze jedno świadczenie z tej kategorii. Jest nim specjalny rodzaj ubezpieczenia NNW poza pojazdem, które gwarantuje kompleksową ochronę we wszystkich sytuacjach życiowych.

Towarzystwo ubezpieczeniowe Proama – oferta dla klientów indywidualnych

Bogaty wybór świadczeń dla kierowców to nie wszystko! Jakie inne ubezpieczenia mogą nabyć klienci indywidualni na polskim rynku?

  1. Proama DOM – jest to główna polisa mieszkaniowa w ofercie asekuratora, który stworzył trzy różne wersje tego ubezpieczenia. Pierwsza z nich to wariant ekonomiczny, który zabezpiecza nieruchomość na poczet zaciąganego kredytu mieszkaniowego. Drugi wariant Optimum zapewnia możliwość dowolnego dopasowania zakresu ochrony. Tymczasem ostatni wariant Premium zapewnia całościową ochronę nieruchomości (all-risk).
  2. OC/Assistance – dodatkowa polisa dla lokatorów obejmuje wiele przydatnych świadczeń. Zakres tego ubezpieczenia uwzględnia między innymi: pomoc ślusarza, hydraulika oraz specjalisty od wyposażenia RTV/AGD.
  3. OC w życiu prywatnym – ten typ ubezpieczenia gwarantuje pokrycie szkód wyrządzonych innym osobom. Oczywiście polisa obejmuje szkody dotyczące zarówno nieruchomości (np. zalanie mieszkania sąsiada), jak i życia prywatnego.
  1. Asekurator umożliwia wykupienie ochrony podczas krajowych oraz zagranicznych podróży. Jedyną dedykowaną polisą turystyczną w ofercie asekuratora jest specjalne ubezpieczenie dla narciarzy.
  • Ubezpieczenia osobowe
  1. NNW – indywidualne ubezpieczenie NNW obejmuje całodobową ochronę przed nieszczęśliwymi wypadkami w pracy oraz życiu codziennym. Co istotne, ochrona udzielana w ramach ubezpieczenia można obejmować również członków najbliższej rodziny.
  2. Pakiet dla dziecka – taki pakiet ubezpieczeń jest przeznaczony dla dzieci oraz młodych dorosłych, którzy kontynuują naukę. W jego ramach można uzyskać liczne świadczenia, a ich charakter różni się w zależności od wieku dziecka. Pakiet ubezpieczeń dla dziecka uwzględnia między innymi: ochronę przed zakażeniem, sepsą, odszkodowanie za pobyt w szpitalu, refundację kosztów leczenia, pomoc w przypadku śmierci rodziców.

Proama – kontakt, infolinia i email

Kontakt z towarzystwem ubezpieczeniowym Proama najłatwiej będzie nawiązać drogą telefoniczną. W zakładce kontaktowej widnieje specjalny formularz „Zamów rozmowę”. Jeśli ktoś chciałby więc uzyskać informacje na temat oferty ubezpieczyciela, warto skorzystać z takiej możliwości. Przy wypełnianiu formularza trzeba tylko podać numer telefonu, a także wskazać preferowaną datę oraz godzinę kontaktu. Konsultant powinien zadzwonić w określonym terminie.

Jeśli chodzi o kontakt mailowy, mogą z niego korzystać tylko aktualni klienci firmy Proama:

Ogólnodostępna infolinia dla klientów działa pod numerem – (+48) 815 815 815.

Adres do korespondencji z asekuratorem – Generali T.U. S.A. (właściciel marki Proama), ul. Postępu 15B, 02-676 Warszawa.

Jak przebiega zgłoszenie i likwidacja szkody Proama?

Firma Proama podchodzi do kwestii likwidacji szkód w bardzo profesjonalny sposób. Dzięki temu klienci ubezpieczyciela mogą liczyć na szybkie wszczęcie stosownych procedur. Samo zgłoszenie szkody Proama jest możliwe zarówno telefonicznie, jak i poprzez stronę internetową.

Infolinia dla klientów zgłaszających szkodę działa pod numerem – (+48) 815 815 815. Co istotne, konsultanci przyjmują zgłoszenia wyłącznie od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-18:00.

Zgłoszenie szkody Proama za pośrednictwem strony internetowej to najlepsze rozwiązanie. Ubezpieczyciel zapewnia bowiem swoim klientom dostęp do świetnie przygotowanego panelu zgłoszeń online. Znajdują się w nim wszystkie niezbędne informacje, a także wyczerpujący opis całej procedury. To zaś sprawia, że wszyscy poszkodowani na pewno poradzą sobie ze skompletowaniem dokumentacji i wypełnieniem formalności. Formularz zgłoszeniowy znajduje się pod wskazanym adresem – https://www.proama.pl/likwidacja_szkody/.

Jak przebiega likwidacja szkody? Odpowiedź na to pytanie również można znaleźć na stronie ubezpieczyciela. Stosowne informacje widnieją w zakładce „Proces likwidacji szkody”.

Wypowiedzenie OC Proama – jak to zrobić?

Aby zrezygnować z zakupionej polisy OC, każdy kierowca musi złożyć stosowne wypowiedzenie. Oczywiście klienci firmy Proama mogą to łatwo zrobić poprzez stronę internetową asekuratora. W zakładce „Wypowiedzenie umowy” znajdują się wzory wypowiedzeń. Przy każdym dokumencie wyświetla się opis dotyczący tego, kto powinien skorzystać z danego wzoru. Dlatego przed wysłaniem wypowiedzenia umowy OC należy upewnić się, czy wypełniony dokument jest odpowiedni! Ponadto na wspomnianej podstronie można znaleźć bardzo przydatną sekcję pytań i odpowiedzi – https://www.proama.pl/ubezpieczenie_samochodu/obsluga_klienta/wypowiedzenie_umowy/.

Sprawdź nasze Ubezpieczenia