Informacje dotyczące dystrybutora ubezpieczeń
Działalność agencyjna prowadzona jest przez ZDV SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000657907, NIP: 5213763061, REGON: 366306592, wysokość kapitału zakładowego spółki: 5.000,00 złotych, adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Domaniewska 47/10, 02-672 Warszawa zwaną dalej Agentem.
Agent wpisany jest do rejestru pośredników ubezpieczeniowych prowadzonego przez organ nadzoru – Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) z siedzibą w Warszawie, przy Placu Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa pod numerem RAU: 11233328/A. KNF udziela informacji na temat wpisu do rejestru na wniosek zainteresowanego.
Informacje o Towarzystwach Ubezpieczeń, na rzecz których Agent wykonuje czynności agencyjne widnieją w Rejestrze Agentów Ubezpieczeniowych, prowadzonym przez Komisję Nadzoru Finansowego i znajdującym się pod adresem: https://rpu.knf.gov.pl/search/agent
Agent posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej zawodowej za szkody powstałe z tytułu wykonywania czynności agencyjnych.
W skład majątku Agenta nie wchodzą akcję ani udziału Towarzystw Ubezpieczeniowych uprawniających do co najmniej 10% głosów na walnym zgromadzeniu
Agent pośredniczy przy zawieraniu umów oraz ich administrowaniu i wykonywaniu w zakresie ubezpieczeń Działu II wskazanych w załączniku do ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Pozostałe ubezpieczenia osobowe oraz ubezpieczenia
majątkowe) na rzecz:
- GENERALI TOWARZYSTWO UBEZPIECZEŃ S.A.
- SIGNAL IDUNA POLSKA TOWARZYSTWO UBEZPIECZEŃ S.A.
- TOWARZYSTWO UBEZPIECZEŃ I REASEKURACJI WARTA S.A.
- TOWARZYSTWO UBEZPIECZEŃ ZDROWIE S.A.
Agent pośredniczy przy zawieraniu umów oraz ich administrowaniu i wykonywaniu w zakresie ubezpieczeń Działu I wskazanych w załączniku do ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Ubezpieczenia na życie) na rzecz:
- SIGNAL IDUNA ŻYCIE POLSKA TOWARZYSTWO UBEZPIECZEŃ S.A.
- TOWARZYSTWO UBEZPIECZEŃ NA ŻYCIE WARTA S.A.
Agent za wykonywane czynności agencyjne otrzymuje prowizję dowolnego rodzaju uwzględnioną w kwocie składki ubezpieczeniowej. Możliwe jest również inne wynagrodzenie o charakterze finansowym i niefinansowym, takie jak np konkursy, wyjazdy szkoleniowe, upominki firmowe, itd.
Agent wykonuje czynności agencyjne poprzez swoich pracowników, posiadających wymagane prawem uprawnienia na podstawie stosownych upoważnień (pełnomocnictw).
Klient ma prawo do wniesienia reklamacji dotyczącej działań Agenta (tj. nie związanych z udzieloną ochroną ubezpieczeniową) poprzez:
- przesyłkę pocztową na adres siedziby Agenta: ZDV sp. z o.o., ul. Domaniewska 47/10, 02-672 Warszawa,
- mailowo na adres: reklamacje@polisoteka.pl
Reklamacja powinna wskazywać przyczynę reklamacji oraz dane umożliwiające zidentyfikowanie osoby składającej reklamację oraz udzielenie odpowiedzi na nią.
Odpowiedzi w zakresie dotyczącym działań Agenta zostaną udzielone w sposób analogiczny do złożonej reklamacji (przesyłką pocztową bądź pocztą elektroniczną) niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 30 dni od daty otrzymanie reklamacji. W szczególnie skomplikowanych przypadkach możliwe jest wydłużenie terminu odpowiedzi do 60 dni. O fakcie tym Agent powiadomi w odrębnej korespondencji.
Administratorem danych wskazanych w reklamacji dotyczącej działań Agenta (tj. nie związanych z udzieloną ochroną ubezpieczeniową), będzie Agent. Dane te będą przetwarzane w celu rozpatrzenia ww. reklamacji zgodnie z Polityką prywatności.
Wniesione reklamacje związane z udzieloną ochroną ubezpieczeniową zostaną przekazane Towarzystwu Ubezpieczeniowemu udzielającemu ochrony i rozpatrzone zgodnie z postanowieniami właściwych OWU (Ogólnych Warunków Ubezpieczenia).
Jeśli reklamacja zostanie nieuwzględniona w powyższym trybie rozpatrywania reklamacji, zgłaszający ma prawo do złożenia wniosku do Rzecznika Finansowego o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązania sporów pomiędzy klientem a podmiotem rynku finansowego. Prawo to przysługuje zgłaszającemu na podstawie ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym.
Na podstawie ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich Rzecznik Finansowy uprawniony jest do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
Wnioski należy kierować do Rzecznika Finansowego, ul. Nowogrodzka 47A,
00-695 Warszawa.