Concierge to jeden z zakresów ubezpieczenia Assistance, o który standardowa polisa może być rozszerzona zazwyczaj po opłaceniu wyższej składki ubezpieczenia. Concierge to osobisty asystent, który świadczy usługi informacyjne i organizacyjne wedle upodobania i życzenia klienta. Wystarczy kontakt telefoniczny z Centrum Alarmowym towarzystwa ubezpieczeniowego, które jest czynne 24/7 przez 365 dni w roku. Co jednak ważne, klient płaci za nie z własnej kieszeni.
Jakie usługi zapewnia concierge?
Wachlarz usług concierge jest szeroki. Osobisty asystent zajmuje się (w zależności od zakresu ubezpieczenia) m.in.:
- organizowaniem usług dla domu i rodziny (np. organizacja opiekuna do dzieci i zwierząt domowych, odpowiedniego specjalisty do napraw domowych czy zakupu artykułów spożywczych i dostarczenie ich pod wskazany adres);
- organizowaniem spędzania wolnego czasu i rozrywki (np. zakup biletów do kina, teatru czy na mecz i dostarczenie ich pod wskazany adres oraz udzielenie informacji na temat imprez kulturalnych i sportowych w danym miejscu przebywania);
- organizowaniem usług w podróży (np. rezerwacja hotelu i biletów lotniczych czy kolejowych, udzielenie informacji na temat atrakcji turystycznych w docelowym miejscu podróży, organizacja pomocy na drodze czy pomoc w zastrzeżeniu zagubionych lub skradzionych kart płatniczych);
- organizowaniem usług dla zdrowia i urody (np. organizacja wizyty lekarskiej czy rehabilitacji, a nawet zakupów ze stylistą);
- organizowaniem przyjęć i spotkań biznesowych (np. organizacja wynajmu limuzyny ślubnej wraz z kierowcą czy pomoc w zaplanowaniu i organizacji kinderbalu poprzez skojarzenie klienta z firmą, która specjalizuje się w organizacji imprez okolicznościowych).
Różnica między usługami concierge a tradycyjnym ubezpieczeniem Assistance
Chociaż concierge jest jednym z zakresów ubezpieczenia Assistance, to znacznie różni się od niego. Za usługi pomocowe realizowane przez concierge klient płaci z własnej kieszeni. Natomiast otrzymuje też więcej swobody, co widać na poniższych przykładach.
Przykład praktyczny:
- Pani Anna ubezpieczyła swój dom od ognia i innych zdarzeń losowych. W ramach zakupionej polisy otrzymała ubezpieczenie Assistance domowy. Na tej podstawie ubezpieczyciel zagwarantował Pani Annie zorganizowanie pomocy odpowiedniego specjalisty do napraw domowych (np. szklarza) oraz pokrycie kosztów jego dojazdu, robocizny i materiałów użytych do naprawy, ale jedynie w przypadku szkody spowodowanej zdarzeniem losowym zawartym w zakresie ubezpieczenia domu (np. grad)
- Pan Marek ubezpieczył swój dom od ognia i innych zdarzeń losowych. W ramach zakupionej polisy otrzymał ubezpieczenie Assistance domowy, które po opłaceniu dodatkowej składki ubezpieczenia rozszerzył o usługi concierge. Na tej podstawie ubezpieczyciel zapewnił Panu Markowi zorganizowanie pomocy odpowiedniego specjalisty do napraw domowych (np. szklarza) niezależnie od przyczyny szkody (np. wybicie szyby w oknie przez syna Pana Marka). Jednak za koszty dojazdu i robocizny fachowca oraz materiałów użytych do naprawy Pan Marek musi zapłacić z własnej kieszeni.