faktura VAT za polisę
FAQ

Jak otrzymać fakturę VAT za zakupioną polisę?

Przy zakupach stacjonarnych każdy klient może poprosić o wystawienie faktury VAT zamiast standardowego paragonu. Taki dokument jest niezbędny do tego, aby np. wliczyć poniesiony wydatek w koszty prowadzenia działalności gospodarczej. Dlatego osobom kupującym ubezpieczenia również może zależeć na uzyskaniu stosownego dokumentu. Jak więc otrzymać fakturę VAT przy zakupie polisy?

W tym przypadku dodatkowa faktura VAT nie będzie w ogóle potrzebna. Warto bowiem wiedzieć, że sama polisa wraz z potwierdzeniem zakupu stanowi tzw. dowód księgowy. Tym samym można ją wykorzystać do celów księgowych oraz ewidencyjnych.

Toteż w przypadku zamówienia polisy przez internet nie muszą Państwo upominać się o wystawienie faktury VAT. W razie ewentualnej kontroli wystarczy bowiem okazać polisę oraz potwierdzenie jej zakupu. Na tej podstawie można śmiało wliczyć poniesiony wydatek w koszty prowadzenia firmy.