Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych Pocztowe

Towarzystwo Ubezpieczeniowe Ubezpieczenia Pocztowe

Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych – historia

Aktualnie na polskim rynku działa co najmniej kilkadziesiąt różnych firm zajmujących się sprzedażą ubezpieczeń. Jednak w tym gronie można znaleźć kilku asekuratorów, którzy wyróżniają się na tle rynkowej konkurencji. Jednym z nich jest bez wątpienia Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych. Sama nazwa tego asekuratora wynika z faktu, że przynależy on do państwowej Poczty Polskiej.

Jak w ogóle doszło do tego, że Poczta Polska sprzedaje obecnie swoje własne ubezpieczenia? Otóż w grudniu 2002 roku zarząd spółki powołał do życia Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych. W pierwotnym założeniu podmiot ten miał funkcjonować według standardowych zasad TUW. Dlatego na początku jego działalności wszelkie ubezpieczenia były zawierane jedynie między członkami towarzystwa. Niemniej już w 2006 roku zadecydowano o tym, że polisy będą także dostępne dla osób niezwiązanych z Pocztą Polską. Od tego momentu Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych prowadzi nieprzerwaną działalność komercyjną w branży ubezpieczeń.

W 2014 roku zarząd Poczty Polskiej podjął decyzję o wprowadzeniu daleko idących zmian pod względem sprzedaży polis. Wówczas stworzono zupełnie nową markę o nazwie Ubezpieczenia Pocztowe. Do dzisiaj wszelkie polisy są sprzedawane właśnie pod tym szyldem. Nie była to jednak jedyna zmiana, gdyż w grudniu tego samego roku utworzono Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. Dzięki temu Poczta Polska mogła rozszerzyć swój asortyment o ubezpieczenia na życie.

Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych pozostaje jedynym asekuratorem, który umożliwia zakup polisy bezpośrednio u listonosza! Jest to absolutnie wyjątkowa droga sprzedaży i na pewno ciekawa alternatywa dla tradycyjnych metod zakupu ubezpieczenia.

Ubezpieczenia Pocztowe – oferta dla klientów indywidualnych

Możliwość zakupu ubezpieczenia bezpośrednio u listonosza to ciekawe udogodnienie. Jednakże duża konkurencja na rynku ubezpieczeń sprawia, że taka możliwość nie wystarczy do przyciągnięcia uwagi klientów. Dlatego zarząd Poczty Polskiej zadbał o to, aby Ubezpieczenia Pocztowe obejmowały szeroką gamę świadczeń. W ten sposób oferta stała się bardziej konkurencyjna i pozwoliła na zwiększenie zasięgu sprzedaży.

Jakie ubezpieczenia dla klientów indywidualnych zostały uwzględnione w ofercie Ubezpieczeń Pocztowych?

Ubezpieczenia komunikacyjne

  • OC – obowiązkowa polisa dla wszystkich posiadaczy samochodów i innych pojazdów mechanicznych.
  • AC – dodatkowe zabezpieczenie przed szkodami powstałymi w czasie eksploatacji pojazdu. Poczta Polska zapewnia możliwość ubezpieczenia: samochodów osobowych i ciężarowych, motorowerów oraz przyczep. Samo ubezpieczenie AC jest dostępne w dwóch wersjach – Minicasco i Maxicasco.
  • Ubezpieczenie NNW (dostępne przy zakupie ubezpieczenia OC i AC) – polisa NNW sprzedawana przez Pocztę Polską chroni przed następstwami nieszczęśliwych wypadków zarówno kierowcę, jak i pasażerów. Tak kompleksowa ochrona zapewni niezbędną pomoc w razie wypadku komunikacyjnego.
  • Ubezpieczenie Assistance (dostępne przy zakupie OC i AC) – posiadacze ubezpieczenia Assistance mogą liczyć na pomoc podczas wypadku lub wystąpienia problemów z samochodem. Ten rodzaj polisy jest dostępny w trzech wariantach – Podstawowym, Standardowym oraz Komfortowym.
  • Zielona Karta (dostępna przy zakupie OC) – Zielona Karta jest międzynarodowym ubezpieczeniem komunikacyjnym respektowanym w krajach należących do tzw. systemu Zielonej Karty. Jej zakup jest obowiązkiem kierowców, którzy zamierzają poruszać się własnym pojazdem po terytorium między innymi: Albanii, Białorusi, Rosji, Turcji czy Ukrainy. Wówczas służby danego kraju mogą sprawdzić, czy kierowca faktycznie dokonał zakupu ubezpieczenia.

Ubezpieczenie mieszkania

Polisa mieszkaniowa Bezpieczny Dom – każdy człowiek pragnie czuć się bezpiecznie we własnym mieszkaniu. Dlatego Poczta Polska wprowadziła do swojej oferty również ubezpieczenie nieruchomości o nazwie Bezpieczny Dom. Ta polisa może objąć ochroną zarówno mieszkania oraz domy jednorodzinne, jak i nieruchomości w trakcie budowy. Co istotne, przy zakupie ubezpieczenia Bezpieczny Dom istnieje możliwość stworzenia indywidualnego zakresu ochrony! Dzięki temu każdy będzie mógł wybrać taki wariant polisy, który najbardziej odpowiada jego potrzebom.

Ubezpieczenie dla rolników

AGRO Ubezpieczenia dla rolników – kompleksowy pakiet świadczeń dla rolników to stosunkowo nowa grupa ubezpieczeń w ofercie asekuratora. Jednakże jest ona bardzo bogata, co dobitnie pokazuje, że Ubezpieczenia Pocztowe są ciekawą alternatywą dla właścicieli gospodarstw rolnych. Pełna lista dostępnych świadczeń widnieje na stronie ubezpieczyciela – https://www.ubezpieczeniapocztowe.pl/agro-ubezpieczenia.

Ubezpieczenie turystyczne

Polisa turystyczna Bezpieczny Turysta – oferta Ubezpieczeń Pocztowych obejmuje również świadczenie przeznaczone dla osób udających się w podróż. Polisa o nazwie Bezpieczny Turysta zapewnia pokrycie kosztów zagranicznego leczenia i ratownictwa. Oczywiście zakres ubezpieczenia można dodatkowo rozszerzyć w zależności od potrzeb.

Ubezpieczenie na życie

Ubezpieczenia na życie – dzięki polisie na życie rodzina osoby ubezpieczonej może otrzymać wsparcie finansowe w przypadku jej nagłej śmierci. Co istotne, przy zakupie tego ubezpieczenia również panuje duża dowolność pod względem dopasowania zakresu ochrony. Jeżeli nawet będzie on niewystarczający, posiadacz polisy może go łatwo rozszerzyć poprzez zakup innych świadczeń (program „Ubezpieczenia, które współgrają”).

Ubezpieczenia Pocztowe – polisy dla firm i mikro polisy

Co prawda, Pocztowe TUW z reguły kieruje swoje usługi do osób prywatnych. Jednakże w ofercie asekuratora można także znaleźć ubezpieczenia dla małych i dużych przedsiębiorstw. Tutaj warto wyróżnić przede wszystkim:

  1. Ubezpieczenia majątkowe – takie ubezpieczenia gwarantują kompleksową ochronę firmowego majątku oraz nieruchomości. W tym przypadku zakres polisy może być naprawdę szeroki. Dlatego warunki wszystkich ubezpieczeń firmowych są ustalane indywidualnie. Szczegółowe informacje na temat oferty można uzyskać poprzez kontakt mailowy – firma@ubezpieczeniapocztowe.pl
  2. Polisy na życie dla pracowników – zapewnienie ochrony pracownikom oraz ich rodzinom to powszechna praktyka we współczesnym biznesie. Dlatego oferta Ubezpieczeń Pocztowych obejmuje także polisę na życie dla pracowników. Co istotne, jej zakup również wymaga indywidualnego ustalenia zakresu ochrony poprzez kontakt mailowy z asekuratorem.
  3. Ubezpieczenia floty pojazdów – większość firm posiada mniejszą lub większą flotę samochodów i innych pojazdów służbowych. Co jasne, każdy zarejestrowany pojazd musi zostać objęty ochroną w ramach ubezpieczenia OC. Jednakże w wielu przypadkach rozszerzenie podstawowego zakresu ochrony może być naprawdę przydatne. Wówczas warto skorzystać z ubezpieczenia floty pojazdów oferowanego przez Pocztę Polską.

Równie ciekawą kategorię świadczeń stanowią tzw. mikro ubezpieczenia. Są to polisy obejmujące różne pomniejsze ryzyka, które na ogół nie zostały uwzględnione w innych ubezpieczeniach. W tej ofercie znajdują się świadczenia, takie jak:

  1. Ubezpieczenie urządzeń domowych od przepięć – nagły wzrost napięcia stanowi dość częstą przyczynę awarii sprzętu AGD. Toteż posiadacze tego ubezpieczenia mogą uzyskać rekompensatę finansową do kwoty 5 000 złotych, jeżeli sprzęt w ich mieszkaniu zostanie uszkodzony na skutek przepięcia.
  2. Bezpieczny gaz – to ubezpieczenie zapewnia ochronę przed wypadkami spowodowanymi awarią instalacji gazowej.
  3. Bezpieczne prace rolnicze – jest to kolejna polisa dla rolników w ofercie Ubezpieczeń Pocztowych. Zakres tego ubezpieczenia gwarantuje odszkodowanie w wysokości do 50 000 złotych za szkodę powstałą podczas prac rolniczych.
  4. Ubezpieczenie przesyłek – ten rodzaj polisy umożliwia otrzymanie odszkodowania w przypadku zniszczenia lub zgubienia wysłanej przesyłki. Jego wysokość zależy od wartości przesyłki i wybranego wariantu ubezpieczenia.

Ubezpieczenia Pocztowe – jak przebiega zgłoszenie i likwidacja szkody?

Zgłoszenie szkody w Pocztowym TUW może odbyć się na cztery sposoby. Pierwszym z nich jest telefon na infolinię – 801 002 288 lub (48) 370 48 48. W trakcie rozmowy pracownik przyjmie zgłoszenie oraz udzieli informacji na temat tego, jak będzie przebiegać likwidacja szkody.

Równie dobrym rozwiązaniem będzie zgłoszenie szkody poprzez specjalny formularz online. Dzięki temu ubezpieczyciel szybko uzyska wszystkie dane, które są niezbędne do wszczęcia procedury związanej z wypłatą odszkodowania. Formularze można znaleźć na stronie asekuratora – https://www.ubezpieczeniapocztowe.pl/strefa-klienta/zgloszenie-szkody-roszczenia.

Jeżeli jednak ktoś chce samodzielnie wypełnić dokumentację, również ma taką możliwość. Komplet dokumentów należy przesłać asekuratorowi drogą mailową (zgloszenie@ubezpieczeniapocztowe.pl) lub tradycyjną pocztą. Adres do korespondencji – Ubezpieczenia Pocztowe, Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych, ul. Rodziny Hiszpańskich 8, 02-685 Warszawa

Ubezpieczenia Pocztowe – wypowiedzenie OC

Każdy kierowca zamierzający zrezygnować ze swojego ubezpieczenia OC musi przesłać ubezpieczycielowi stosowne wypowiedzenie. W tym celu można skorzystać z uniwersalnego wzoru dokumentu. Jednakże osoby będące klientami Pocztowego TUW mogą użyć szablonu przygotowanego bezpośrednio przez asekuratora. Takie wypowiedzenie OC znajduje się na stronie internetowej ubezpieczyciela w zakładce z dokumentami – https://www.ubezpieczeniapocztowe.pl/strefa-klienta-dokumenty.

Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych Pocztowe – kontakt

Towarzystwo Ubezpieczenia Pocztowe siłą rzeczy współpracuje z listonoszami zatrudnionymi w Poczcie Polskiej. Dzięki nim zainteresowani klienci mogą szybko zakupić wybrane ubezpieczenia. Jeżeli jednak chodzi o kontakt z asekuratorem, jest on możliwy również poprzez:

  • telefon na ogólną infolinię – (48) 370 48 48,
  • wiadomość e-mail – poczta@ubezpieczeniapocztowe.pl,
  • skorzystanie z Biura Obsługi Klienta – telefon: 801 00 22 88 lub (48) 370 48 48, adres e-mail: info@ubezpieczeniapocztowe.pl.
  • zgłoszenie problemu za pośrednictwem tzw. Strefy Klienta – https://www.ubezpieczeniapocztowe.pl/strefa-klienta/obsluga-polis.

Sprawdź nasze Ubezpieczenia