Zgłoszenie szkody Warta to pierwszy krok na drodze do uzyskania odszkodowania z tytułu posiadanej polisy. Sprawdź, jak możesz zgłosić wypadek lub inną nagłą sytuację!
Zgłoszenie szkody Warta – jak to zrobić?
Towarzystwo ubezpieczeniowe Warta zapewnia swoim klientom możliwość zgłoszenia szkody na kilka sposobów. Można to zrobić poprzez:
- Formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie asekuratora
- Czat Facebook Messenger – https://m.me/WartaPL.
- Aplikację mobilną Warta Mobile.
- Telefon na ogólną infolinię, która działa pod numerem – +48 502 308 308.
- Wysyłkę dokumentów pocztą tradycyjną na adres – TUiR „WARTA” S.A., Skrytka Pocztowa nr 1020, 00-950 Warszawa.
Jakie informacje trzeba przekazać przy zgłoszeniu szkody?
Zgłoszenie szkody w Warcie wymaga przekazania ubezpieczycielowi stosownych informacji. Ich rodzaj zależy od tego, jakiej polisy dotyczy zaistniała szkoda:
- Ubezpieczenia majątkowe – numer polisy, dane osobowe wszystkich uczestników zdarzenia, informacje o samej szkodzie.
- Ubezpieczenia komunikacyjne – numer polisy, dane osobowe kierowców i innych osób uczestniczących w szkodzie, dane pojazdu z dowodu rejestracyjnego.
- Ubezpieczenia na życie i zdrowie – numer polisy, dane osoby objętej ochroną ubezpieczeniową, informacje dotyczące dokumentacji medycznej.
Numer polisy jest za każdym razem wykorzystywany w formie identyfikatora danej umowy. Dlatego po zakupie ubezpieczenia warto zapisać jego numer i mieć go zawsze przy sobie!
Jak sprawdzić informacje o stanie szkody?
Po zgłoszeniu zdarzenia klienci mogą na bieżąco sprawdzać stan rozpatrywania szkody. W tym celu wystarczy skontaktować się z ubezpieczycielem i podać numer szkody lub numer polisy. Stan likwidacji można sprawdzić również poprzez wspomnianą aplikację Warta Mobile – https://www.warta.pl/status-zgloszenia.