Towarzystwo Ubezpieczeniowe Nationale-Nederlanden

Towarzystwo Ubezpieczeniowe Nationale-Nederlanden

TU Nationale-Nederlanden – historia

Towarzystwo Ubezpieczeniowe Nationale-Nederlanden oficjalnie powstało w 1963 roku. Jednak historia tego asekuratora na dobrą sprawę rozpoczyna się ponad sto lat wcześniej. W 1845 roku z inicjatywy Christiaana Marianusa Henny’ego oraz Gerrita Jana Dercksena w holenderskim mieście Zutphen powstaje firma De Nederlanden van 1845. Jej działalność od samego początku była ukierunkowana na sprzedaż świadczeń ubezpieczeniowych. Natomiast w 1863 roku w Rotterdamie został założony Nationale-Levensverzekering-Bank, czyli Narodowy Bank Ubezpieczeń. Z czasem obydwa te podmioty stały się ważnymi ogniwami całego rynku ubezpieczeń w Holandii.

Dokładnie 100 lat po powstaniu Narodowego Banku Ubezpieczeń jego działacze podjęli decyzję o przeprowadzeniu fuzji z firmą De Nederlanden van 1845. Na mocy zawartego w 1963 roku porozumienia założono Towarzystwo Ubezpieczeniowe Nationale-Nederlanden. Jego dynamiczny rozwój umożliwił akcjonariuszom szybkie wkroczenie na inne europejskie rynki. Jednak pod koniec lat 80. firma stanęła w obliczu kryzysu. Aby poradzić sobie z zaistniałą sytuacją, włodarze grupy Nationale-Nederlanden nawiązali współpracę z bankiem NMP Postbank. Efektem tej współpracy okazała się kolejna fuzja, która doprowadziła do powstania nowego podmiotu o nazwie ING Group. Do dzisiaj bank ING należący do tej grupy cieszy się w Polsce dużym zainteresowaniem.

Co ciekawe, początkowo grupa ING miała nie tylko prowadzić działalność finansową, ale również zająć się sprzedażą ubezpieczeń. Jednak z czasem taka formuła została zmieniona, a za obsługę świadczeń znów odpowiada towarzystwo Nationale-Nederlanden. Obecnie holenderski asekurator koordynuje swoją działalność na polskim rynku za pomocą czterech różnych spółek. Każda z nich zarządza innymi usługami:

  • Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.,
  • N-N Powszechne Towarzystwo Emerytalne S.A.,
  • Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.,
  • N-N Usługi Finansowe S.A.

Towarzystwo Ubezpieczeniowe Nationale-Nederlanden – oferta dla klientów indywidualnych

Już sama obecność czterech różnych spółek Nationale-Nederlanden w Polsce świadczy o tym, że oferta asekuratora jest naprawdę bogata. Oczywiście ubezpieczenia holenderskiej firmy są kierowane zarówno do klientów indywidualnych, jak i firm oraz przedsiębiorstw. W pierwszej kolejności warto jednak przyjrzeć się ofercie N-N dla osób prywatnych. Obejmuje ona między innymi:

Towarzystwo Ubezpieczeniowe Nationale-Nederlanden – polisy dostępne u przedstawiciela

Jednym z najbardziej charakterystycznych elementów oferty Nationale-Nederlanden jest dwudrogowy system sprzedaży ubezpieczeń. Niektóre świadczenia można bowiem nabyć jedynie poprzez kontakt z przedstawicielem firmy. Takie działanie ma umożliwić asekuratorowi dopasowanie zakresu ubezpieczenia do potrzeb poszczególnych klientów. Jakie polisy są więc dostępne jedynie u przedstawiciela? Otóż taka forma sprzedaży obejmuje głównie ubezpieczenia na życie i zdrowie, a także polisy mieszkaniowe. Przykładowe świadczenia widniejące w tych kategoriach to między innymi:

  • Ubezpieczenia na życie – standardowa polisa na życie sprzedawana przez Nationale-Nederlanden zapewnia wysokie odszkodowanie. W przypadku śmierci jego kwota może wynosić nawet ponad milion złotych! Natomiast w razie poważnego wypadku, który skutkuje brakiem zdolności do samodzielnej egzystencji – asekurator gwarantuje rekompensatę finansową do wysokości miliona złotych.
  • Polisy na wypadek poważnego zachorowania – niebezpieczna choroba to jedno z najbardziej dotkliwych przeżyć, które może przytrafić się każdemu człowiekowi. Dlatego Nationale-Nederlanden umożliwia swoim klientom zakup polisy stanowiącej zabezpieczenie przed taką ewentualnością. Co istotne, jej zakres obejmuje nie tylko rekompensatę finansową, ale również pomoc w zorganizowaniu konsultacji lekarskich.
  • Ubezpieczenia na wypadek hospitalizacji – nagły wypadek lub choroba może skutkować koniecznością czasowego pobytu w szpitalu. Taka sytuacja wiąże się jednak z licznymi problemami, gdyż wymusza ona przerwę w pracy. Na szczęście opisywane świadczenie zapewnia odszkodowanie za krótki lub długi pobyt w szpitalu. Ponadto jego posiadacz może liczyć na ułatwiony dostęp do leczenia i diagnostyki już po uzyskaniu wypisu.
  • Polisy dla domu i mieszkania – ubezpieczenie nieruchomości ma bardzo duże znaczenie ze względu na ich wysoką wartość. Z tego powodu towarzystwo wprowadziło do swojej oferty polisy gwarantujące ochronę domów oraz mieszkań. Co ważne, takie świadczenia są dostępne zarówno dla lokali zamieszkiwanych przez stałych lokatorów, jak i dla mieszkań przeznaczonych na wynajem. Jest więc to świetne rozwiązanie dla wszystkich właścicieli nieruchomości, którzy obawiają się o ewentualne szkody wyrządzone przez nowych lokatorów.

Jak kupić polisę Nationale-Nederlanden u przedstawiciela?

Na szczęście zakup jednego z opisanych świadczeń nie wymaga osobistego spotkania z pracownikiem Nationale-Nederlanden. Cała procedura może równie dobrze zostać zrealizowana podczas rozmowy telefonicznej. W jaki sposób ją zamówić? To proste! Na stronie internetowej Nationale-Nederlanden znajduje się zestawienie wszystkich ubezpieczeń dostępnych obecnie w asortymencie firmy. Jeżeli dane świadczenie można kupić wyłącznie u przedstawiciela, jego opis zawiera stosowną adnotację. Ponadto obok opisu takich ubezpieczeń widnieje specjalny formularz kontaktowy, który pozwala na szybkie zamówienie rozmowy. Wystarczy tylko podać w nim swoje imię, numer telefonu oraz kod pocztowy. Po przesłaniu wypełnionego formularza należy czekać na kontakt ze strony przedstawiciela N-N.

Schemat zakupu polisy u przedstawiciela wygląda następująco:

  1. Klient podczas rozmowy przedstawia swoje oczekiwania dotyczące polisy.
  2. Na podstawie uzyskanych informacji pracownik firmy Nationale-Nederlanden przedstawia klientowi kilka wariantów ubezpieczeń, które spełniają określone założenia.
  3. Po przekazaniu takich sugestii klient może poprosić o dostęp do dokumentacji opisującej warunki danej polisy.
  4. Jeżeli osoba zainteresowana zakupem musi przemyśleć swój wybór, konsultant proponuje drugi termin rozmowy. To pozwala klientowi na spokojne przeanalizowanie poszczególnych wariantów i znalezienie najkorzystniejszego rozwiązania.
  5. Następnie klient oraz przedstawiciel asekuratora wspólnie wypełniają niezbędne formalności. Po opłaceniu składki klient otrzymuje dokumenty potwierdzające zawarcie umowy ubezpieczeniowej.

TU Nationale-Nederlanden – polisy dla klientów indywidualnych dostępne online

Oferta towarzystwa Nationale-Nederlanden obejmuje również kilka świadczeń, które można nabyć poprzez tradycyjny zakup online. Niewątpliwą zaletą takiego rozwiązania jest szybka realizacja, gdyż wszystko trwa wówczas zaledwie kilka minut. Zatem jakie świadczenia N-N są dostępne przez internet?

  • Polisa turystyczna – ochrona podczas zagranicznego wyjazdu jest potrzebna każdemu turyście. Dlaczego? Ponieważ tylko posiadacze stosownych ubezpieczeń mogą swobodnie korzystać z usług medycznych na terytorium innego kraju. Wynika to z faktu, że wiele państw wymaga od obcokrajowców samodzielnego uiszczania opłat za udzieloną pomoc lekarską. Co gorsza, niekiedy rachunki za np. dłuższy pobyt w szpitalu lub transport medyczny są wręcz horrendalnie wysokie. Dlatego ubezpieczenie turystyczne N-N gwarantują refundację leczenia aż do kwoty miliona złotych! Ponadto zakres takich ubezpieczeń zapewnia zwrot kosztów rezygnacji, jeżeli turysta nie może uczestniczyć w wykupionym wyjeździe.
  • Ubezpieczenie dziecka – zapewnienie dziecku bezpieczeństwa to podstawowy cel dla wszystkich rodziców. Na szczęście ubezpieczenie sprzedawane przez Nationale-Nederlanden pozwala go szybko zrealizować. Zakres takiej polisy obejmuje kompleksową ochronę, która przysługuje dziecku zarówno w szkole, jak i poza nią. Co więcej, już przy podpisywaniu umowy asekurator dokładnie precyzuje wysokość odszkodowań wypłacanych w konkretnych przypadkach.
  • Polisy oszczędnościowo-inwestycyjne – szeroki wybór ubezpieczeń oszczędnościowych zapewnia klientom N-N możliwość rozsądnego zarządzania posiadanym kapitałem. Jeżeli jednak ktoś woli inwestować pieniądze, asekurator posiada również takie świadczenia.

TU Nationale-Nederlanden – polisy dla firm

Dodatkowe ubezpieczenie przyznawane pracownikom stanowi normę w wielu różnych firmach. Towarzystwo Nationale-Nederlanden prowadzi sprzedaż kilku takich świadczeń. Do tej kategorii należy:

  • Grupowe ubezpieczenie na życie – główne warunki takiej polisy nie różnią się zbytnio od zapisów znajdujących się w ubezpieczeniu dla klientów indywidualnych. Jednak w tym przypadku ochrona może również zostać rozciągnięta na najbliższą rodzinę pracownika. Dzięki temu zakres polisy staje się znacznie bardziej kompleksowy.
  • PPK – Pracownicze Plany Kapitałowe to jedno z najpopularniejszych rozwiązań emerytalnych dla osób aktywnych zawodowo. Asekurator zapewnia firmom profesjonalną obsługę PPK.
  • Indywidualna Kontynuacja Ubezpieczenia – takie świadczenie jest przeznaczone dla pracowników, którzy nie pracują już w danej firmie, ale mimo to chcą wciąż korzystać z ochrony ubezpieczeniowej.

Co istotne, wszystkie wymienione polisy dla firm i klientów biznesowych są dostępne tylko u przedstawicieli N-N!

Jak przebiega zgłoszenie i likwidacja szkody Nationale-Nederlanden?

Holenderski asekurator wypracował bardzo praktyczny system obsługi klienta. Dzięki niemu zgłoszenie szkody Nationale-Nederlanden nie stanowi żadnego problemu. Wszystkie informacje na ten temat można znaleźć na stronie internetowej – https://www.nn.pl/dla-ciebie/zglos-zdarzenie.html.

Sama likwidacja szkody Nationale-Nederlanden przebiega w pięciu krokach:

  1. Zgłoszenie szkody poprzez infolinię, e-mail lub wysyłkę dokumentacji pocztą.
  2. Przyjęcie i rozpatrzenie wniosku o wypłatę odszkodowania.
  3. Weryfikacja dokumentacji.
  4. Uzupełnienie dodatkowych formalności.
  5. Decyzja o wypłacie lub odmowa przyznania świadczenia.

Towarzystwo Ubezpieczeniowe Nationale-Nederlanden – kontakt

Aktualnie kontakt z ubezpieczycielem jest możliwy na kilka sposobów:

  1. Infolinia dla klientów indywidualnych i grupowych jest dostępna od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-20:00 pod numerem – 801 203 040 lub (22) 522 71 24.
  2. Adres e-mail dla klientów indywidualnych – info@nn.pl, a także grupowych – info.grupowe@nn.pl.
  3. Formularz kontaktowy.
  4. Każdy zainteresowany może również odwiedzić jedną z placówek ubezpieczyciela.

Sprawdź nasze Ubezpieczenia