Ubezpieczyciel: TUiR "WARTA" S.A.
Produkt: AUTOCASCO STANDARD (Dział II, Grupa 3)

Niniejszy dokument prezentuje najważniejsze informacje o produkcie. Pełne informacje o produkcie podawane są przed zawarciem umowy ubezpieczenia i znajdują się w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia AUTOCASCO STANDARD o symbolu C6201 (zwanych dalej OWU). Powyższe OWU obowiązują od dnia 2 lutego 2016 roku.

Jakiego rodzaju jest to ubezpieczenie?

Autocasco Standard to ubezpieczenie pojazdów od uszkodzeń i kradzieży gwarantujące ochronę dopasowaną do potrzeb klienta. W zależności od oczekiwań i możliwości finansowych można wybrać różne opcje ubezpieczenia, np.:

  • likwidację szkody na podstawie wyceny przedstawionej przez Wartę lub bezgotówkowo na podstawie faktur z warsztatu naprawczego
  • zniesienie uwzględnienia zużycia części przy wycenie kosztów naprawy
  • niemalejącą sumę ubezpieczenia po wypłacie odszkodowania
  • naprawę pojazdu w autoryzowanych stacjach obsługi (ASO) lub w sieci warsztatów niezależnych

Co jest przedmiotem ubezpieczenia?

Pojazd (silnikowy lub przyczepa/naczepa), wraz z jego wyposażeniem, Warta ubezpiecza od:

  • uszkodzenia
  • całkowitego zniszczenia
  • kradzieży w całości lub jego części (z wyłączeniem motorowerów) będących następstwem wszelkich zdarzeń (tzw. all risks) nieujętych w wyłączeniach odpowiedzialności w OWU

Autocasco Standard to elastyczna oferta kierowana do posiadaczy wszystkich pojazdów bez względu na ich rodzaj, wiek i wartość.

Suma ubezpieczenia odpowiada wartości ubezpieczonego pojazdu w danym momencie trwania umowy.

Szczegółowy opis przedmiotu i zakresu ubezpieczenia zawarty jest w §2 i §3 OWU.

Czego nie obejmuje ubezpieczenie?

  • pojazdów zarejestrowanych poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej
  • awarii pojazdu
  • zużycia i pogorszenia stanu pojazdu na skutek normalnej eksploatacji
  • przywłaszczenia, o którym mowa w art. 284 Kodeksu karnego
  • dodatkowego wyposażenia niewymienionego w dokumencie ubezpieczenia

Szczegółowe informacje o zakresie nieobjętym ochroną znajdują się w §3 i §4 OWU.

Jakie są ograniczenia ochrony ubezpieczeniowej?

Warta nie odpowiada za szkody:

  • spowodowane umyślnie
  • powstałe podczas kierowania pojazdem, gdy pojazd nie był dopuszczony do ruchu
  • spowodowane przez kierującego po użyciu alkoholu lub narkotyku, chyba że nie miało to wpływu na powstanie szkody
  • powstałe podczas jazd wyścigowych, konkursowych, rajdowych oraz treningów do tych jazd
  • polegające na kradzieży samochodu w przypadku pozostawienia w nim kluczyków bez nadzoru
  • wynikające z niewłaściwego przewożenia ładunku lub bagażu
  • spowodowane niewłaściwym doborem paliwa, płynów i materiałów eksploatacyjnych

Pozostałe ograniczenia oraz wyłączenia odpowiedzialności uprawniające do odmowy wypłaty odszkodowania i innych świadczeń lub ich obniżenia opisane są w §4, §5 i §13 OWU.

Gdzie obowiązuje ubezpieczenie?

  • ubezpieczenie obowiązuje na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz pozostałych krajów europejskich (Rosja i Turcja w europejskich częściach ich terytoriów), a także Maroka, Tunezji i Izraela (szkody powstałe na terytorium Gruzji nie są objęte umową ubezpieczenia)

Co należy do obowiązków Ubezpieczonego?

Do obowiązków Ubezpieczonego/Ubezpieczającego należy:

  • podanie wszystkich znanych sobie okoliczności, o które pytał pośrednik ubezpieczeniowy i które zostały umieszczone we wniosku o ubezpieczenie lub w innych pismach przed zawarciem umowy ubezpieczenia
  • zawiadamianie Warty na piśmie w czasie trwania umowy o zmianach ww. okoliczności, w szczególności takich jak utrata kluczyków
  • opłacenie składki zgodnie z harmonogramem określonym w polisie
  • w przypadku zajścia szkody, przedsięwzięcie odpowiednich środków w celu zapewnienia bezpieczeństwa ruchu w miejscu wypadku, użycie dostępnych środków w celu ratowania pojazdu, zapobieżenia szkodzie lub zmniejszenia jej rozmiarów
  • zgłoszenie szkody nie później niż w ciągu 7 dni poprzez kontakt z Centrum Obsługi Klienta Warty; w razie kradzieży pojazdu należy powiadomić Wartę nie później niż następnego dnia roboczego oraz Policję w ciągu 12 godzin od uzyskania informacji o szkodzie
  • w przypadku uszkodzenia pojazdu za granicą, uzyskanie zgody Warty na jego naprawę poza Rzeczpospolitą Polską
  • postępowanie zgodnie z dyspozycjami Centrum Obsługi Klienta Warty

Szczegółowe informacje na temat obowiązków Ubezpieczonego podane są w §5, §12, §13 i §15-17 OWU.

Jak i kiedy należy opłacać składki?

Składka może być płatna gotówką, kartą płatniczą lub przelewem bankowym, w zależności od dostępności danej formy płatności w punkcie sprzedaży.

Składka lub jej pierwsza rata powinna być zapłacona przy zawarciu umowy lub później, zgodnie z ustaleniami w umowie ubezpieczenia. Wysokość rat składki i terminy płatności są określone w polisie.

Kiedy rozpoczyna się i kończy ochrona ubezpieczeniowa?

Ochrona rozpoczyna się po zawarciu umowy ubezpieczenia, od dnia uzgodnionego i wskazanego w polisie. Ochrona ustaje i umowa ubezpieczenia ulega rozwiązaniu:

  • z upływem ostatniego dnia okresu ubezpieczenia, na jaki umowa była zawarta
  • z chwilą wypłaty odszkodowania za szkodę polegającą na kradzieży bądź całkowitym zniszczeniu pojazdu
  • z dniem udokumentowania nieobjętej ubezpieczeniem szkody, polegającej na trwałej i zupełnej utracie pojazdu
  • z dniem odstąpienia od umowy lub jej wypowiedzenia w przypadkach określonych w OWU
  • z dniem wyczerpania sumy ubezpieczenia w wyniku wypłaty odszkodowań
  • w przypadku przewłaszczenia lub zbycia samochodu – z chwilą przeniesienia na nabywcę prawa własności pojazdu

Szczegółowe informacje na temat okresu ochrony ubezpieczeniowej znajdują się w §6 OWU.

Jak rozwiązać umowę?

Od umowy można odstąpić, składając pisemne powiadomienie w terminie:

  • 30 dni od dnia zawarcia umowy – osoby fizyczne
  • 7 dni od dnia zawarcia umowy – przedsiębiorcy
  • 30 dni od dnia poinformowania o zawarciu umowy lub od dnia doręczenia potwierdzenia zawarcia umowy, jeżeli jest to termin późniejszy - w przypadku umów zawieranych przez konsumentów za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość (np. Internet, telefon)

Szczegółowe informacje na temat rozwiązywania umowy ubezpieczenia znajdują się w §6 i §7 OWU.

Zródło: materiał TUiR "WARTA" S.A.

Sprawdź nasze Ubezpieczenia