Niniejszy dokument prezentuje najważniejsze informacje o produkcie. Pełne informacje o produkcie podawane są przed zawarciem umowy ubezpieczenia i znajdują się w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia HDI SZYBY o symbolu C5852 (zwanych danej OWU). Powyższe OWU obowiązują od dnia 1 października 2018 roku.
Jakiego rodzaju jest to ubezpieczenie?
HDI Szyby to ubezpieczenie obejmujące zorganizowanie i pokrycie kosztów naprawy lub wymiany uszkodzonych lub zniszczonych szyb pojazdu. Usługi naprawy lub wymiany realizowane są przez wyspecjalizowanego przedstawiciela Warty.
Co jest przedmiotem ubezpieczenia?
- koszty organizowanych przez Wartę usług naprawy lub wymiany:
- szyby czołowej
- szyb bocznych lub
- szyby tylnej
- ubezpieczenie dotyczy pojazdów, nie starszych niż 20 lat, zarejestrowanych w Rzeczypospolitej Polskiej, następujących rodzajów:
- samochody osobowe
- samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony
- suma ubezpieczenia wynosi 4 000 zł i ulega pomniejszeniu o każde wypłacone odszkodowanie
Szczegółowy opis przedmiotu i zakresu ubezpieczenia zawarty jest w §1, §3 i §8 OWU.
Czego nie obejmuje ubezpieczenie?
- naprawy lub wymiany szyb przy użyciu szyb oryginalnych dla danej marki pojazdu
- szyb niebędących szybą czołową, boczną, tylną, w szczególności okien dachowych oraz innych szklanych elementów samochodu (reflektorów, świateł, lusterek itp.)
- szyb posiadających wcześniejsze uszkodzenia
- uszkodzeń elementów wyposażenia pojazdu, które nie stanowią integralnego elementu konstrukcyjnego szyby, a są związane z nią na stałe jak: folie antywłamaniowe lub przyciemniające, instalacja alarmowa, czujnik deszczu, lusterka wsteczne i boczne
- szyb samochodów przeznaczonych do nauki jazdy lub wynajmowanych zarobkowo
Szczegółowe informacje o zakresie nieobjętym ochroną znajdują się w §4 OWU.
Jakie są ograniczenia ochrony ubezpieczeniowej?
Warta nie organizuje i nie pokrywa kosztów usług, jeżeli uszkodzenie lub zniszczenie szyby:
- spowodowane zostało umyślnie
- powstało podczas kierowania pojazdem, gdy pojazd nie był dopuszczony do ruchu
- spowodowane zostało przez kierującego po użyciu alkoholu lub narkotyku, chyba że nie miało to wpływu na powstanie szkody
- powstało podczas jazd wyścigowych, konkursowych, rajdowych oraz treningów do tych jazd
- związane jest z wadami fabrycznymi szyb lub wadą wykonania pojazdu bądź jego wadliwą naprawą
W przypadku wystąpienia drugiego i każdego następnego zdarzenia objętego ochroną, powodującego konieczność wymiany szyby czołowej, Warta pokrywa 70% kosztów wymiany tej szyby, nie więcej jednak niż 70% aktualnej sumy ubezpieczenia.
Pozostałe ograniczenia oraz wyłączenia odpowiedzialności uprawniające do odmowy wypłaty odszkodowania i innych świadczeń lub ich obniżenia opisane są w §4–5, §8–9 OWU.
Gdzie obowiązuje ubezpieczenie?
- ubezpieczenie obejmuje ochroną zdarzenia zaistniałe wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
Co należy do obowiązków Ubezpieczonego?
Do obowiązków Ubezpieczonego/Ubezpieczającego należy:
- podanie wszystkich znanych sobie okoliczności, o które pytał pośrednik ubezpieczeniowy i które zostały umieszczone we wniosku o ubezpieczenie lub w innych pismach przed zawarciem umowy ubezpieczenia
- zawiadamianie Warty w czasie trwania umowy o zmianach ww. okoliczności
- opłacenie składki zgodnie z harmonogramem określonym w polisie
- w razie zaistnienia szkody niezwłoczne skontaktowanie się z Wartą, nie później niż przed upływem 72 godzin od zaistnienia lub stwierdzenia zdarzenia oraz postępowanie zgodnie ze wskazówkami udzielonymi przez przedstawiciela Warty
- przedsięwziąć odpowiednie środki w celu zapewnienia bezpieczeństwa ruchu w miejscu zdarzenia oraz starać się o złagodzenie skutków zdarzenia
Szczegółowe informacje na temat obowiązków Ubezpieczonego podane są w §5, §8–9 OWU.
Jak i kiedy należy opłacać składki?
Składka może być płatna gotówką, kartą płatniczą lub przelewem bankowym, w zależności od dostępności danej formy płatności w punkcie sprzedaży.
Składka lub jej pierwsza rata powinna być zapłacona przy zawarciu umowy lub później, zgodnie z ustaleniami w umowie ubezpieczenia. Wysokość rat składki i terminy płatności są określone w polisie.
Kiedy rozpoczyna się i kończy ochrona ubezpieczeniowa?
Ochrona rozpoczyna się po zawarciu umowy ubezpieczenia, od dnia uzgodnionego i wskazanego w polisie.
Ochrona ustaje i umowa ubezpieczenia ulega rozwiązaniu:
- z upływem ostatniego dnia okresu ubezpieczenia, na jaki umowa była zawarta
- z chwilą wyczerpania sumy ubezpieczenia
- z dniem udokumentowania trwałej i zupełnej utraty bądź całkowitego zniszczenia pojazdu
- z dniem wyrejestrowania pojazdu
- z dniem rejestracji pojazdu za granicą Rzeczypospolitej Polskiej
- z dniem przekazania pojazdu do przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub przedsiębiorcy prowadzącego punkt zbierania pojazdów
- w przypadku przewłaszczenia lub zbycia pojazdu – z chwilą przeniesienia na nabywcę prawa własności pojazdu
- z dniem odstąpienia od umowy lub jej wypowiedzenia w przypadkach określonych w OWU
- z upływem ostatniego dnia dodatkowego 7-dniowego terminu wskazanego w wezwaniu do zapłaty, w przypadku nieuregulowania płatności z tytułu kolejnej raty składki
- z chwilą rozwiązania umowy ubezpieczenia OC lub AC, z którą zawarte zostało ubezpieczenie.
Szczegółowe informacje na temat okresu ochrony ubezpieczeniowej znajdują się w §6 OWU.
Jak rozwiązać umowę?
Od umowy można odstąpić, składając pisemne powiadomienie w terminie:
- 30 dni od dnia zawarcia umowy – osoby fizyczne
- 7 dni od dnia zawarcia umowy – przedsiębiorcy
- 30 dni od dnia poinformowania o zawarciu umowy lub od dnia doręczenia potwierdzenia zawarcia umowy, jeżeli jest to termin późniejszy - w przypadku umów zawieranych przez konsumentów za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość (np. Internet, telefon)
Szczegółowe informacje na temat rozwiązywania umowy ubezpieczenia znajdują się w §6–7 OWU.