Ubezpieczyciel: TUiR "WARTA" S.A.
Produkt: HDI SZYBY (Dział II, Grupa 18)

Niniejszy dokument prezentuje najważniejsze informacje o produkcie. Pełne informacje o produkcie podawane są przed zawarciem umowy ubezpieczenia i znajdują się w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia HDI SZYBY o symbolu C5852 (zwanych danej OWU). Powyższe OWU obowiązują od dnia 1 października 2018 roku.

Jakiego rodzaju jest to ubezpieczenie?

HDI Szyby to ubezpieczenie obejmujące zorganizowanie i pokrycie kosztów naprawy lub wymiany uszkodzonych lub zniszczonych szyb pojazdu. Usługi naprawy lub wymiany realizowane są przez wyspecjalizowanego przedstawiciela Warty.

Co jest przedmiotem ubezpieczenia?

  • koszty organizowanych przez Wartę usług naprawy lub wymiany:

    • szyby czołowej
    • szyb bocznych lub
    • szyby tylnej
    zamontowanych w pojeździe wskazanym w umowie ubezpieczenia
  • ubezpieczenie dotyczy pojazdów, nie starszych niż 20 lat, zarejestrowanych w Rzeczypospolitej Polskiej, następujących rodzajów:
    • samochody osobowe
    • samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony
  • suma ubezpieczenia wynosi 4 000 zł i ulega pomniejszeniu o każde wypłacone odszkodowanie

Szczegółowy opis przedmiotu i zakresu ubezpieczenia zawarty jest w §1, §3 i §8 OWU.

Czego nie obejmuje ubezpieczenie?

  • naprawy lub wymiany szyb przy użyciu szyb oryginalnych dla danej marki pojazdu
  • szyb niebędących szybą czołową, boczną, tylną, w szczególności okien dachowych oraz innych szklanych elementów samochodu (reflektorów, świateł, lusterek itp.)
  • szyb posiadających wcześniejsze uszkodzenia
  • uszkodzeń elementów wyposażenia pojazdu, które nie stanowią integralnego elementu konstrukcyjnego szyby, a są związane z nią na stałe jak: folie antywłamaniowe lub przyciemniające, instalacja alarmowa, czujnik deszczu, lusterka wsteczne i boczne
  • szyb samochodów przeznaczonych do nauki jazdy lub wynajmowanych zarobkowo

Szczegółowe informacje o zakresie nieobjętym ochroną znajdują się w §4 OWU.

Jakie są ograniczenia ochrony ubezpieczeniowej?

Warta nie organizuje i nie pokrywa kosztów usług, jeżeli uszkodzenie lub zniszczenie szyby:

  • spowodowane zostało umyślnie
  • powstało podczas kierowania pojazdem, gdy pojazd nie był dopuszczony do ruchu
  • spowodowane zostało przez kierującego po użyciu alkoholu lub narkotyku, chyba że nie miało to wpływu na powstanie szkody
  • powstało podczas jazd wyścigowych, konkursowych, rajdowych oraz treningów do tych jazd
  • związane jest z wadami fabrycznymi szyb lub wadą wykonania pojazdu bądź jego wadliwą naprawą

W przypadku wystąpienia drugiego i każdego następnego zdarzenia objętego ochroną, powodującego konieczność wymiany szyby czołowej, Warta pokrywa 70% kosztów wymiany tej szyby, nie więcej jednak niż 70% aktualnej sumy ubezpieczenia.

Pozostałe ograniczenia oraz wyłączenia odpowiedzialności uprawniające do odmowy wypłaty odszkodowania i innych świadczeń lub ich obniżenia opisane są w §4–5, §8–9 OWU.

Gdzie obowiązuje ubezpieczenie?

  • ubezpieczenie obejmuje ochroną zdarzenia zaistniałe wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

Co należy do obowiązków Ubezpieczonego?

Do obowiązków Ubezpieczonego/Ubezpieczającego należy:

  • podanie wszystkich znanych sobie okoliczności, o które pytał pośrednik ubezpieczeniowy i które zostały umieszczone we wniosku o ubezpieczenie lub w innych pismach przed zawarciem umowy ubezpieczenia
  • zawiadamianie Warty w czasie trwania umowy o zmianach ww. okoliczności
  • opłacenie składki zgodnie z harmonogramem określonym w polisie
  • w razie zaistnienia szkody niezwłoczne skontaktowanie się z Wartą, nie później niż przed upływem 72 godzin od zaistnienia lub stwierdzenia zdarzenia oraz postępowanie zgodnie ze wskazówkami udzielonymi przez przedstawiciela Warty
  • przedsięwziąć odpowiednie środki w celu zapewnienia bezpieczeństwa ruchu w miejscu zdarzenia oraz starać się o złagodzenie skutków zdarzenia

Szczegółowe informacje na temat obowiązków Ubezpieczonego podane są w §5, §8–9 OWU.

Jak i kiedy należy opłacać składki?

Składka może być płatna gotówką, kartą płatniczą lub przelewem bankowym, w zależności od dostępności danej formy płatności w punkcie sprzedaży.

Składka lub jej pierwsza rata powinna być zapłacona przy zawarciu umowy lub później, zgodnie z ustaleniami w umowie ubezpieczenia. Wysokość rat składki i terminy płatności są określone w polisie.

Kiedy rozpoczyna się i kończy ochrona ubezpieczeniowa?

Ochrona rozpoczyna się po zawarciu umowy ubezpieczenia, od dnia uzgodnionego i wskazanego w polisie.

Ochrona ustaje i umowa ubezpieczenia ulega rozwiązaniu:

  • z upływem ostatniego dnia okresu ubezpieczenia, na jaki umowa była zawarta
  • z chwilą wyczerpania sumy ubezpieczenia
  • z dniem udokumentowania trwałej i zupełnej utraty bądź całkowitego zniszczenia pojazdu
  • z dniem wyrejestrowania pojazdu
  • z dniem rejestracji pojazdu za granicą Rzeczypospolitej Polskiej
  • z dniem przekazania pojazdu do przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub przedsiębiorcy prowadzącego punkt zbierania pojazdów
  • w przypadku przewłaszczenia lub zbycia pojazdu – z chwilą przeniesienia na nabywcę prawa własności pojazdu
  • z dniem odstąpienia od umowy lub jej wypowiedzenia w przypadkach określonych w OWU
  • z upływem ostatniego dnia dodatkowego 7-dniowego terminu wskazanego w wezwaniu do zapłaty, w przypadku nieuregulowania płatności z tytułu kolejnej raty składki
  • z chwilą rozwiązania umowy ubezpieczenia OC lub AC, z którą zawarte zostało ubezpieczenie.

Szczegółowe informacje na temat okresu ochrony ubezpieczeniowej znajdują się w §6 OWU.

Jak rozwiązać umowę?

Od umowy można odstąpić, składając pisemne powiadomienie w terminie:

  • 30 dni od dnia zawarcia umowy – osoby fizyczne
  • 7 dni od dnia zawarcia umowy – przedsiębiorcy
  • 30 dni od dnia poinformowania o zawarciu umowy lub od dnia doręczenia potwierdzenia zawarcia umowy, jeżeli jest to termin późniejszy - w przypadku umów zawieranych przez konsumentów za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość (np. Internet, telefon)

Szczegółowe informacje na temat rozwiązywania umowy ubezpieczenia znajdują się w §6–7 OWU.

HDI to znak towarowy stosowany przez TUiR „WARTA” S.A.
Zródło: materiał TUiR "WARTA" S.A.

Sprawdź nasze Ubezpieczenia